Whistler-Jasper - Reisverslag uit Hinton, Canada van De Broekmannen - WaarBenJij.nu Whistler-Jasper - Reisverslag uit Hinton, Canada van De Broekmannen - WaarBenJij.nu

Whistler-Jasper

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg De Broekmannen

03 Oktober 2016 | Canada, Hinton

Vrijdag van Whistler naar Clearwater. We zagen al vroeg een bord dat de highway was afgesloten vanaf een bepaalde plek maar dachten dat het wel veel verder zijn. Ik werd al snel misselijk van alle bochten in de heuvels. Toch maar een reistabletje genomen die ik nog bij de hand had vanwege de boottochten. Zelfs Wilf werd een beetje misselijk terwijl hij zelf reed. Onderweg nog 2 lieve hertjes gezien.
Na een tussenstop met een ontbijtje uit de achterklep vd auto, lazen we op de kaart dat de afsluiting waarschijnlijk sneller kwam dan wij hoopten. Maar ja er is geen andere weg, dus op hoop van zegen dan maar. Toen we net weer reden vroeg Wilf waar de wegenkaart was. Geen idee, hij lag net niet meer op de motorkap dus ik dacht dat Wilf 'm al in de auto had gelegd. Niet dus, toch maar terug naar de parkeerplek en ja hoor daar lag ie, weggewaaid op de grond…. En die hadden we toch wel even nodig toen we een half uur later inderdaad voor een afgesloten highway stonden. We moesten ongeveer 1,5 uur omrijden. Toen maar besloten om te stoppen in Kamloops ipv Clearwater, dat echt nog wel 2 uur verder lag.
We vonden gelukkig snel een motel, Star Lodge, niet hoog in kwaliteit maar wel weer in uitzicht en een pizzeria om de hoek!

Zaterdag naar Valemount. Een mooie rit langs een rivier en vele gele herfstige bomen. Onderweg een paar keer uitgestapt op de parkings en viewpoints die op het vaste land gelukkig wel bestaan. Valemount is een klein plaatsje met wat motels en restaurants. We hebben een kamer in het Chalet Continental motel, dit lijkt een beetje op een Zwitsers chalet. En weer een wonderschoon uitzicht, het wordt bijna saai… Dit keer ligt er sneeuw op de bergen en wij horen dat er ook sneeuw voorspeld is voor de komende dagen, nou dat hoop ik niet zeg. Het is al koud genoeg nu, een graad of 12 en wat meer bewolkt.
’s Middags een korte trail gelopen langs een riviertje en naar een meer gereden offroad.
’s Avonds gegeten bij een heel goed steakrestaurant.
Op FB lees ik dat ik schoenen heb gewonnen, gaaf zeg!

Zondag van Valemount naar Hinton. We hadden deze tip van Dick en Conny gekregen omdat er een hele leuke beverkreek zou zitten.
Onderweg al een stuk door Jasper park gereden en een Elk (eland) gezien en een stel herten in de berm. Ook even gestopt in het plaatsje Jasper.
Nadat we waren ingecheckt in het hotel gelijk maar naar de Beaver boardwalk. Een prachtig gebied maar geen bever te zien, wel wat gewandeld aldaar. Conny geappt en die vertelde dat we tegen zonsondergang moesten gaan kijken en inderdaad, daar waren de bevers! Wat een ontzettend leuk gezicht om die beestjes druk bezig te zien. Best groot ook, ik denk 2-3x een kat. Wij stonden nog wat te kijken en op het punt om te vertrekken toen er een bever recht op ons afkwam. Hij kwam de kant op en klom onder de boardwalk door waar wij op stonden, wat cool! Een paar minuten later kwam hij terug met een hele grote tak en ging via dezelfde weg weer terug. Wat een leuke beestjes!
We slapen vannacht in de Twin Pine Inn en hebben gegeten bij Boston pizza aan de overkant.
Net kwam Wilf erachter dat hij vd week een keer 3 cent fooi had gegeven in een restaurant. Hij wilde 3 $ geven en had op het apparaat 3 ingegeven, dat bleken nu centen te zijn, wat een dikke fooi!!

• 03 Oktober 2016 - 16:00

Wim En Ingborg:

Wat een mooie natuur hebben ze daar. Die bevers hadden we graag ook zelf willen zien!! Zo te lezen leggen jullie behoorlijke afstanden af. Wij hopen dat sneeuw nog wat op zich laat wachten.

• 03 Oktober 2016 - 16:31

De Broekmannen :

Dank je Wim en Ingeborg,
    De afstanden vallen op zich wel mee, 300-400km per dag max maar omdat er geen snelwegen zijn, inderdaad soms lange ritten door de bergen. Nu zijn we bij Jasper national park en daar gaan we rustiger aan doen. Hopelijk wat wild spotten.
    Groetjes,