Vancouver Island, boottocht - Reisverslag uit Whistler, Canada van De Broekmannen - WaarBenJij.nu Vancouver Island, boottocht - Reisverslag uit Whistler, Canada van De Broekmannen - WaarBenJij.nu

Vancouver Island, boottocht

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg De Broekmannen

30 September 2016 | Canada, Whistler

De volgende dag, toen ik even een rondje om 't motel liep om te kijken of er Pokemons waren, stond ik ineens tegenover een hertje.
Daarna op pad, dezelfde weg als gister terug naar de andere kant vh eiland. Net een paar kilometer onderweg zie ik ineens een beer langs de kant vd weg: “EEN BEER, het is geen grap” riep ik uit. Wilf zag ‘m nog net in zijn spiegel. Gelukkig konden we nog omkeren en had ik de camera in de aanslag om een foto te maken, al langs rijdend. Een paar honderd meter verderop uitgestapt om achterin te gaan zitten voor nog een foto. Echter Wilf durfde het aan om te stoppen in de berm en met de telelens nog snel wat foto’s genomen terwijl hij van de groene blaadjes zat te smikkelen.
Daarna naar Campbell river, niet via de snelweg maar via de mooiere kustweg.
Daar aangekomen een motel gepakt (Above tide motel) aan de kust met prachtig uitzicht over de zee. Heerlijk op het balkon genoten vh water. Nog even wat boodschappen gedaan bij de Wallmart en ’s avonds op de kamer gegeten tijdens het 1e debat tussen Clinton en Trump.

Dinsdag op tijd op weg richting Telegraph Cove alwaar we een boottocht bij Stubbs hebben gereserveerd om 13 uur.
We stonden op met een prachtige zonsopkomst over het water en de zon is de hele dag blijven schijnen, wat een goede timing!
Een mooi rit door de bergen. En daarna een geweldige vaart over het water van ruim 3,5 uur. Dolfijnen die met de boot mee vaarden, heel veel humpback walvissen, soms 5-6 tegelijk die water spuitend en staartklapperend langs zwommen, soms begeleidt door wat zeeleeuwen. Het uitzicht was ook werkelijk betoverend, wat een natuurpracht. Eilanden vol met zeeleeuwen, zeehonden en een enkele zeearend in de bomen. Helaas waren de orka’s vandaag even niet bereikbaar maar desalniettemin was dit een waanzinnig mooie boottocht.
We hadden de avond ervoor al een motel geboekt in Port McNeill, 20 km verderop. Dit motel was tot nu toe wel de minst mooie maar ach, je slaapt er toch alleen maar. Het lag wel mooi, aan de haven en er zat een sportsbar vlakbij waar we een hapje hebben gegeten tijdens een ijshockeywedstrijd van Europa tegen Canada.

Woensdag, weer door de bergen en over de highway. We zien prachtige meren en wolken laaghangend tussen de bergen maar waar ze in Amerika bij al dit soort natuurpracht een attractie maken met viewpoints en parkings is dat in Canada niet het geval. Tussen de bomen door zie je een heel mooi meer liggen maar dat is het dan ook, een foto maken is er niet bij. Dus maar proberen om dit op te slaan op je eigen harde schijf. We gaan weer richting de ferry, waar we morgen weer mee teruggaan naar het vaste land en stoppen in Parksville waar we weer een mooi motelletje pikken aan de zee (See edge motel) met een heerlijk balkon met uitzicht. We gaan lekker op het strand zitten met onze koelbox met Jack en Coke en genieten van de zon en de zee, het lijkt wel vakantie! Genieten geblazen.
’s Avonds eten we bij Kalvas, een wat chiquer restaurant. Ik had pasta en Wilf een steak.

Donderdag, de dag waarop we Vancouver Island gedag zeggen. We rijden ongeveer 30 minuten naar de pont in Nanaimo. Aan boord genieten we heerlijk vd zon. Als je een beetje uit de wind zit is het echt heerlijk, het is ongeveer een graad of 18. We internetten en appen een beetje en ik boek een hotel in Whistler via Booking. De weg er naar toe heet de "See to Sky highway" en is een prachtige route. Gelukkig hebben we hier ook eindelijk wat viewpoints!
Whistler is een echte toeristenplaats en er staan eigenlijk alleen grotere hotels ipv onze geliefde kleine motelletjes. Wel handig om dit te boeken zodat je weet welke prijs er aan een kamer hangt. Ik heb geboekt bij The Blackcomb lodge, midden in het centrum.
Whistler is een plaatsje met alleen wat winkeltjes, restaurantjes een hotels. Het ligt prachtig tussen de bergen en ’s winters is het dan ook een wintersportplaats. De Olympische spelen van 2010 waren hier!
We lopen er wat rond, genieten van de prachtige omgeving en de mooie roodgekleurde bomen en drinken wat op terrasjes.
Daarna naar de kamer voor dit verslagje en zo meteen gaan we nog een lekker hapje eten bij de Mexicaan!

• 30 September 2016 - 07:23

Nel:

We genieten van je prachtige verhalen. Je hebt schrijverstalent.

• 30 September 2016 - 08:56

Beata:

Wow lieve mensen! Wat ontzettend gaaf en cool!! Echte beren, dolfijnen, walvissen, zeeleeuwen en zoveel mooi natuur, landschappen. Dat is echt genieten!! En eerlijkgezegd, wees maar blij dat het niet van die toeristische attracties zijn geworden als in USA, zo komt het nog wat authentieker over. Ook al heb je minder goed zicht ;-)) Mijn moeder was ook helemaal verliefd op Canada, dus misschien moeten we er toch een keertje naar toe gaan ;-))

Goede reis verder en ik kijk uit naar je volgende verslag!! Ik zit niet zo vaak op FB dus het kan zijn dat ik jouw voorgaande verslagen gemist heb, dit is de eerste die ik zag ;-))

liefs, Beata

• 30 September 2016 - 11:15

Brigitte:

Dat klinkt allemaal goed zeg, iedereen wordt hier steeds enthousiaster om ook een keer naar Canada te gaan. Benieuwd naar je volgende verhaal!

• 30 September 2016 - 18:30

Hel&Mo:

Man man man, het is weer helemaal top! De Broekmannen genieten zo te zien en te lezen!
    Heerlijk, het is jullie van harte gegund! Canada is en blijft great!