Reis naar Vancouver - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van De Broekmannen - WaarBenJij.nu Reis naar Vancouver - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van De Broekmannen - WaarBenJij.nu

Reis naar Vancouver

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg De Broekmannen

26 September 2016 | Canada, Ucluelet

Zaterdagochtend vroeg vertrokken omdat het druk ging worden volgens pa Frans ivm werkzaamheden op de A1 naar Amsterdam. Gelukkig bleek dit mee te vallen en waren we al om 9 uur op Schiphol. Alles ging verder voorspoedig al hadden we onderweg wel wat heftige turbulentie (gaat dit wel goed Kaar …..) Maar na 9,5 uur stonden we veilig aan de grond in Vancouver. Op naar Hertz voor de auto. Er stond een vette zilvergrijze Volvo XC 60 SUV voor ons klaar.
Op naar de ferry in Horseshoe bay. Eerst nog even wat inkopen gedaan bij de Walmart en toen door. We moesten een uurtje wachten op de boot en de ferry deed er ongeveer 1,5 uur over om ons naar Vancouver Island te brengen.
Daar hadden we een hotel gereserveerd op 5 minuten van de haven in Nanaimo. Uiteindelijk waren we om 19.15 uur op onze hotelkamer. Eerst maar eens een puntje! Daarna een hapje eten bij een restaurantje vlakbij. Een fijne burger en wat ribs. Om 21 uur terug op de kamer, wat branden de oogjes…
Half 10 naar bed, NL tijd half 7 ’s morgens, we hebben nl 9 uur tijdverschil!.

De volgende morgen worden pas om half 8 wakker, wat een record! Meestal zijn we de eerste dag in Amerika al wakker om een uur of 5 ’s morgens ivm het tijdverschil. Eerst even ontbeten met een warme wafel en een muffin.
en daarna op pad naar Tofino. Dwars over het eiland. Het motregent wat en het is een graad of 15 daardoor ziet het er wat grauw uit. De omgeving is echter prachtig, hopelijk wordt 't weer vd week wat beter. Tofino is een leuk plaatsje waar we even doorheen wandelen maar daarna rijden we weer een stukje terug om te gaan slapen in Ucluelet. We vinden een leuk motel, spiksplinternieuw. Rijden nog een rondje door de omgeving en typen dit verslagje!

Dit gaat weer een mooie trip worden, we hebben er zin in!!!

• 26 September 2016 - 17:50

Wim En Ingeborg:

pas 1 dag op vakantie en nu zijn we al jaloers, we hebben wat foto's bekeken van Tofino, ziet er prachtig en wild uit. Wij hopen dat het weer ook mee gat vallen. morgen de walwissen. Wij wensen jullie geluk met het spotten