Amarillo, Palo Duro Canyon, Oklohoma en Vernon - Reisverslag uit Vernon, Verenigde Staten van De Broekmannen - WaarBenJij.nu Amarillo, Palo Duro Canyon, Oklohoma en Vernon - Reisverslag uit Vernon, Verenigde Staten van De Broekmannen - WaarBenJij.nu

Amarillo, Palo Duro Canyon, Oklohoma en Vernon

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg De Broekmannen

11 Oktober 2018 | Verenigde Staten, Vernon

Woensdag het zonnetje schijnt weer en het is strakblauw maar wel maar 15 C. Wij gaan richting Amarillo via route 66 nog steeds. Maar ook hier weinig gezelligheid, gewoon een doorgaande snelweg. Vlak voor Amarillo ligt de Cadillac ranch. 10 Cadillacs die ruim 30 jaar geleden door een rijke gast op een stuk weiland met de neus in de grond zijn ingegraven. Iedere voorbijganger mag de auto’s bespuiten waardoor ze er heel kunstzinnig uitzien. Omdat het erg geregend heeft in Amarillo, zelfs sprake van flood in de stad, staan de Cadillacs in het water maar dat geeft wel een mooie spiegeling voor de foto’s. We kunnen alleen geen handtekening achterlaten. Daarna rijden we door naar Palo Duro Canyon, de op een na grootste canyon van Amerika, na de Grand Canyon. Een mooi stukje natuur weer. Door naar Amarillo waar we nog een oud stukje route 66 pakken, 6th street en op naar een motelletje. Was een aardig stukje tuffen vandaag en we zijn ook weer een uurtje kwijt geraakt in de tijdzone dus we komen eind vd middag aan. ‘s Avonds willen we naar het Big Texan Steakhouse. Je kan daar op een podium een 2 kg steak eten binnen een uur, de klok hangt boven je, dan is hij gratis. Dat lukt zelden iemand maar er zijn altijd mensen die het proberen. Wij worden opgehaald door een limousine vh restaurant, echt te grappig, met een longhorn voorop de motorkap. Het restaurant lijkt wel een pretpark, groot, protserig en cowboys in de bediening maar het eten is geweldig. Drie mannen zitten op het podium om een poging te wagen maar zonder resultaat, We erg geinig om te zien. We krijgen live-muziek aan tafel, Ring of fire van Cash. Normaal vreselijk maar nu past het in het plaatje. Na wat lekkere wijntjes, ribs en een steak worden we veilig weer terug gebracht met de Limousine.

Donderdag eerst naar de parodie op de Cadillac ranch, de Bug ranch, 5 Volkswagen Beetles die met hun neus zijn ingegraven. Deze staan bij een oud vervallen tankstation en een oude schuur. Erg leuk ook weer doordat alles beschilderd is. Hier wel even klein met pen onze handtekening kunnen plaatsen.Tis wel erg koud, brrr, dus ff wat lange mouwen gekocht bij de Walmart. Onderweg besluiten we nog iets uit te wijken zodat we een hoekje Oklahoma meepikken. We rijden door katoenvelden, weilanden met koeien en jaknikkers.
In Vernon pakken we een motel, om de hoek bij een gunshop. Blijft toch een beetje spannend dat Texas, al is iedereen supervriendelijk; Welcome in Texas guys!!
‘s Avonds naar het enige steakhouse in town geweest. Was geweldig leuk, live muziek en allemaal lokale Texanen die gezellig uit waren. Heerlijk gegeten en gekletst met de locals. Het echte Texas-gevoel! Hell yeah!!!!