Moab- Salt Lake City- Utrecht - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van De Broekmannen - WaarBenJij.nu Moab- Salt Lake City- Utrecht - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van De Broekmannen - WaarBenJij.nu

Moab- Salt Lake City- Utrecht

Door: KB

Blijf op de hoogte en volg De Broekmannen

22 Oktober 2015 | Nederland, Utrecht

En dan is daar weer het laatste verslag van onze reis.
Zondagochtend zijn we vertrokken vanuit Bluff na eerst nog een handgemaakte windgong te hebben gekocht die op onze kamer hing. De eigenaresse van het motel maakt deze van scherven van indianen-potten en hangt ze aan een klein gewei van een deer.
De route naar Moab is kort maar mooi. Echt Utah met veel rood gesteente. Onderweg komen we nog langs een boog van rood steen, Wilson Arch. Door omhoog te klimmen kan je in de boog staan. Ik vond het uiteindelijk wat te hoog maar Wilf is erheen gelopen.
Daarna door naar Moab alwaar we al een hotel hadden geboekt via Booking, vanwege de weekend-drukte in dit toeristische plaatsje. Omdat we geen haast hadden zijn we nog naar het Nationaal park Arches gegaan. Daar zijn we in 2004 ook geweest maar we herkenden het allebei niet. Alleen de beroemde bogen maar dat het park verder ook zo mooi was, waren we vergeten. Helaas valt er af en toe wat regen en is het bewolkt dus we gaan niet wandelen maar bekijken alles als echte Amerikanen vanuit onze bolide.
Daarna terug naar Moab wat vlakbij ligt. Even door het dorp gelopen en terwijl het opklaart pakken we nog een terrasje. Bij het hotel aangekomen krijgen we een kamer naast het zwembad. Daar de rest vd middag in het zonnetje bij de pool gelegen.
's Avonds overheerlijk Mexicaans gegeten.

Maandag de laatste auto-dag. Na een heerlijk ontbijtje van vers stokbrood met pindakaas en gezonde druiven hadden we weer een stuk van zo'n 400 km voor de boeg naar Salt Lake City. We verwachten een saaie donkere rit maar het valt heel erg mee. De natuur van Utah blijft geweldig, rood en grillig, zelfs richting de grote steden. Onderweg gestopt bij een outletcentrum en bij een supermarkt nog de laatste inkopen gedaan (JD-BBQsauzen en pindakaas).
De auto ingeleverd en naar het hotel midden in downtown SLC.
Goede locatie in een verder wat matige stad. Het ligt wel schitterend tegen de bergen aan, wat een bijzonder uitzicht geeft als je door de lange straten heen kijkt en ons uitzicht vanuit de kamer is ook mooi.
's Middags naar een pub geweest waar we ons moesten legitimeren, tis Utah, een heel streng alcoholbeleid. En daarna nog een heerlijke pulled pork gegeten.

Dinsdag nog een hele dag in SLC. Eerst nog wat inkopen gedaan in een groot winkelcentrum vlakbij. Wilf mocht nog een verjaarskadootje uitzoeken bij de Applestore en ik een bh bij de Victoria Secret, verschil moet er zijn.
Verder nog het Tempelsquare bezocht, alwaar de Mormonen kerken en tempels bij elkaar staan. Stikt trouwens vd gelovigen hier...
Verder nog kaarten gehaald bij de Energy Solutions Arena voor de basketbal wedstrijd van vanavond; Utah Jazz tegen Oklahoma Thunder. En nog op een terrasje gezeten samen met ome Jack ;-)
Daarna naar de wedstrijd, gaaf om eens mee te maken, een hele grote hal met allerlei Amerikaanse bombarie, volkslied, de Kiss-cam etc. Het begon al om 19 uur dus wij wilden erna gaan eten maar vergeet t maar nadat de wedstrijd was afgelopen, helaas verloren met 100-113 om 21,15 uur waren alle restaurants al gesloten.
Dus maar een pizaatje op de kamer laten bezorgen, de wijn moest toch nog op!

Woensdag de dag vd terugreis. Om 13.30 werden we door de hoteltaxi bij het vliegveld afgezet. De koffers herpakt, nog ergens lekker ontbeten en een bakkie koffie gedronken in het winkelgebied.
Alcohol kopen op het vliegveld bleek nog een hele tour. Het stond verstopt achterin een winkel en ook nog achter een afzetting. Toen we het hadden gekocht kregen we het niet mee maar we konden het pas ophalen bij de ingang van het vliegtuig.
De reis is echt snel gegaan en we hebben allebei nog een paar uurtjes kunnen slapen omdat we ieder 2 stoelen hadden.
Nu zijn we weer thuis, moe en brak maar waar Max en Mies ons met grote blijdschap opwachtten.
Het was weer een fantastische mooie en fijne reis!

Tijdens dit soort reizen moet ik bloggen omdat je zoveel ziet en meemaakt dat je het anders niet allemaal kan onthouden. Nu ik 1x per 3-4 dagen alles opschreef moest ik vaak al heel erg graven...
Deze blogjes plak ik straks weer in mijn fotoboek dan heb ik alles weer compleet!
Bedankt voor jullie meeleven en response op de blogjes!
Tot een volgende reis!!!