Fort Worth, rodeo! - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van De Broekmannen - WaarBenJij.nu Fort Worth, rodeo! - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van De Broekmannen - WaarBenJij.nu

Fort Worth, rodeo!

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg De Broekmannen

13 Oktober 2018 | Verenigde Staten, Fort Worth

Vrijdag richting Forth Worth. Oei veel regen onderweg. Aangekomen in Stockyards nog steeds wat regen. Maar wat een grappig straatje waar ons motel aan zit. Het is een klein B&B en heet Miss Molly’s. Het was ooit een oud bordeel voor de cowboys. Nu staat het ook bekend als spookhotel omdat het een heel oud huis is en er regelmatig vreemde dingen gebeuren, miss Molly, de hoerenmadame en de cowboys schijnen er nog wel eens wat uit vreten. Ik vond dat onzin en wij slapen hier omdat het midden in het centrum zit, dus vooral praktisch. Om 16 uur is de Cattledrive, de longhorns van de Stockyards (koeienveiling) gaan met wat cowboys op paarden door de straten heen. Mooie beesten hoor met megagrote hoorns. Leuk om te zien en gelukkig even droog. Daarna de saloons in en een hapje eten bij een steakhouse. Om 20 uur naar de rodeo. Heel bijzonder, heel patriottisch, heel Amerikaans en ook wel heel spectaculair. Maar soms had ik wat medelijden met de dieren. De ballen die bij de bull worden afgebonden om ze laten bokken en de kleine koetjes die met de lasso gevangen worden en daarna zo snel mogelijk tegen de grond geworpen worden. Gelukkig worden ze snel weer op de been geholpen en losgemaakt. Sommige koetjes ontsnapten aan de lasso en dan klap ik daar luid voor haha! De cowgirls gooien de lasso om de koe en laten deze dan gelijk los waardoor het beest er geen last van heeft, de snelste cowgirl wint. Er zijn veel verschillende categorieën waardoor het niet saai wordt. Heel bijzonder om een keer bijgewoond te hebben. Hoort wel echt bij Texas!
Daarna nog weer de bar in waar live muziek gespeeld wordt. Ik ben wel weer snel moe door al dat gereis en Wilf brengt me naar de kamer. Hij gaat zelf nog even terug naar muziek. Toch stiekem wel spannend alleen op zo’n “spookkamer” waar alles kraakt en piept maar gelukkig is Wilf snel terug en gaan we slapen. Mijn lamp ging niet uit, ik kon het knopje niet vinden dus ik draaide de lamp los. Om 6 uur moest Wilf plassen maar dat moest buiten de kamer dus hij trekt wat aan. Gaat het licht ineens aan. Ik dacht dat hij het deed, was nog slaperig maar vond het wel raar, had hem niet gehoord aan mijn kant vh bed en ik moest hem daarna weer opnieuw losdraaien om de lamp uit te doen. Maar gewoon gedaan en verder geslapen. Zeg ik vanmorgen tegen Wilf; "volgens mij was er een spook...." zegt hij "ja dat licht ging vanzelf aan he.... " hij was niet eens id buurt geweest vd lamp.... das toch spannend?? Later las ik in het gastenboek dat dat vaak gebeurd, lampen die knipperen, uit-en aangaan, stemmen en verschijningen in spiegels ed. Miss Molly of een lonely cowboy had het gezellig bij ons!

Zaterdag maar een klein stukje rijden richting Dallas. De bedoeling was om daar de trein te pakken en Dallas te bezoeken maar de lichte regen van gisteren is vandaag uitgegroeid tot enorme regen. Wat hier aan water in een uur naar beneden komt, valt in NL in een maand denk ik. Soort tropische regen, echt bizar. Om daar nou lekker in te gaan rondlopen trok ons niet erg aan. We rijden dus langzaam naar een nieuwe slaapplek, gaan even naar een mall, doen een kleine lunch, schrijven een blogje en rusten een beetje uit.
Morgen naar de Dallas Cowboys, Football!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fort Worth

De Broekmannen

bk

Actief sinds 23 Mei 2013
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 10365

Voorgaande reizen:

28 September 2018 - 18 Oktober 2018

Texas

01 Oktober 2017 - 17 Oktober 2017

Japan

24 September 2016 - 13 Oktober 2016

West Canada

05 Oktober 2015 - 22 Oktober 2015

Salt Lake/Yellowstone/ Rocky's

19 Oktober 2014 - 04 November 2014

Zuid -Afrika

28 Mei 2013 - 14 Juni 2013

The Deep South

Landen bezocht: