Roswell, Santa Fe, Route 66 - Reisverslag uit Tucumcari, Verenigde Staten van De Broekmannen - WaarBenJij.nu Roswell, Santa Fe, Route 66 - Reisverslag uit Tucumcari, Verenigde Staten van De Broekmannen - WaarBenJij.nu

Roswell, Santa Fe, Route 66

Blijf op de hoogte en volg De Broekmannen

09 Oktober 2018 | Verenigde Staten, Tucumcari

Zondag. We slapen wat langer uit want het was laat na de F1 en doen rustig aan. Gister een lange rit gemaakt dus vandaag wat korter, ongeveer 200km. We gaan richting Roswell, daar waar in 1947 een vliegende schotel is geland met aliens erin, zeggen ze... Er is nu een hele toeristische plaats omheen gebouwd. We bezoeken het UFO museum en moeten daar voorzichtig lachen. Het is een vd slechtste musea ooit. Er is natuurlijk geen enkel bewijs dus er zijn alleen wat vage foto’s, poppen van aliens, wat tekeningen etc. Toch zijn er veel mensen die er heilig in geloven... en die lopen hier seri
Daarna naar een motel met een lekker zwembadje. We zijn lekker vroeg dus ik doe even een dutje aan de pool. Het is heerlijk weer vandaag, niet zo warm, graadje of 25 en een lekker windje!!

‘s Avonds blijkem de 2 restaurants id buurt allebei dicht dus we eten een burger bij Denny’s. Daarna een footballwedstrijd gekeken tussen de Houston Texans en de Dallas Cowboys, 19-16. We snappen al steeds meer vd spelregels dankzij de app van Dirk.

Maandag, na een stevig ontbijt van ommelet, toast en wafels richting Santa Fe. Onderweg nog wat Walmart boodschappen gedaan. Santa Fe ligt 2 km boven de zeespiegel en is ineens stukken frisser, zo’n 15C terwijl wel lekker het zonnetje schijnt. We pakken een motel 6 in downtown en lopen een rondje door het centrum. Hele leuke koloniale Spaanse bouw. Alles is met een soort leem bekleed, geel-oranje en met zachte ronde hoeken. We pakken een terrasje en genieten met een vestje aan vh zonnetje.

Dinsdagochtend nog steeds koud, 7 C en nu ook wat hagel en regen. We rijden door Canyon road in Santa Fe, een hele leuke straat met allemaal kunsttgalerieen maar door de regen is het somber. Door naar route 66!
Het begint met een beetje zon maar na een half uurtje begint het te regenen en dat gaat door tot we aankomen in Tucumcari. Dan komt voorzichtig het zonnetje weer door. De route 66 was gewoon snelweg op dit stuk maar aangekomen in dit plaatsje begint het er op te lijken. Oude motels, tankstations en mooie muurschilderingen. Even met moeders gebeld en een wasje gedaan!!

• 09 Oktober 2018 - 22:34

HelMoMánkas:

Howdy fooks! De Brookmèènnen on Route 66!
    Hoe American wil je het hebben!