Austin, San Antonio, Del Rio - Reisverslag uit Alpine, Verenigde Staten van De Broekmannen - WaarBenJij.nu Austin, San Antonio, Del Rio - Reisverslag uit Alpine, Verenigde Staten van De Broekmannen - WaarBenJij.nu

Austin, San Antonio, Del Rio

Door: karin

Blijf op de hoogte en volg De Broekmannen

03 Oktober 2018 | Verenigde Staten, Alpine

Zondag eind vd middag weer naar 6th-street gelopen. Bandje gezien en een drankje gedronken. We zitten vlakbij de vleermuizen-brug dus ik ga toch nog even kijken. Helaas weer zonder mega-resultaat. Ik zie nu, boven op de brug, wel heel veel vleermuizen maar geen 1,2 miljoen. Bovendien is het zo donker dat je er weinig van kan zien. Daarna lopen we naar Rainey street, een straat waar oude huizen verbouwd zijn tot restaurantjes en er staan veel foodtrucks.
Maandag, na het uitchecken met opnieuw een hoog escaperoom gehalte reden we via de highway us 281 door Blanco naar San Antonio. We hebben weer een leuk hotel in centrum, op 4 min lopen vd Alamo. Die dus gelijk bezocht. De Álamo is de belangrijkste gebeurtenis tijdens de Texaanse Onafhankelijkheidsoorlog. De Texaanse Onafhankelijkheidsoorlog was een militair conflict tussen Mexico en Texas. De oorlog eindigde met de onafhankelijkheid van de Republiek Texas.Daarna naar de riverwalk, een soort Oude Gracht. Allemaal restaurantjes, cafe’s en winkeltjes langs het water. Daar een Mexicaans drankje gedaan. ’s Avonds weer terug voor eten bij een grill restaurant buiten ah water.
Dinsdagochtend naar de El Mercado, een Mexicaanse markt. Daar een beschilderde Mexicaanse bull gekocht voor ons toilet. Toen door naar Del Rio met in het begin af en toe een tropische bui maar later mooie witte wolken en blauwe luchten. Heel veel vlinders onderweg, waarschijnlijk vanwege de vlindertrek naar het zuiden. Leuke rit door het Texaanse land. Onderweg nog een geinig bord: Hitchhikers might be escaped inmates...In Del Rio een motelletje gepakt, op 4 km vd Mexicaanse grens. Maar wat een boel torren, ik dacht kakkerlakken, op de parkeerplaats. Echt bizar veel, echt eng. Gelukkig wel veel dood dus Wilf heeft een bezem gepakt en er veel weggeveegd. Het is ook echt warm (vanmiddag 37 C) en vochtig dus de ideale omstandigheden maar wat hou ik hier niet van… Toen we ’s avonds naar de Mexicaan gingen waren er weer lekker veel wakker en enthousiast, aarggh krijg er de zenuwen van. Gelukkig doet Wilf een soort curling veeg-beweging met de bezem waardoor ik weer veilig de kamer bereik!

Woensdagochtend, snel wegwezen hier met al die enge beesten. Wilf deed nog even een snelle veegactie en ik schiet de auto in. Uiteindelijk bleken het beetles te zijn. 2x per jaar hebben ze hier 1-2 weken last van. Bij de Walmart, even verderop een ontbijtje gescoord en een shirt van de Cowboys alvast voor over 2 weken. Op de parkeerplaats ontbeten, heerlijke broodjes pindakaas! Op naar Alpine, 320 km op een lange rechte weg. Onderweg moesten we stoppen bij een border controle. We rijden namelijk vlak langs de Mexicaanse grens. Toch een beetje spannend die intimiderende mannen en honden die rond je auto lopen. Het is een prachtige route met wat bergjes en woestijnlandschap. Aangekomen in Alpine blijft dit een alleraardigst stadje te zijn. We drinken wat bij een lokaal cafeetje op een terras voor 2,50$ 2 drankjes en checken in in ons motel. Een cowboyachtige setting, erg leuk weer maar vooral: geen tor te zien!! De eerste felicitaties voor Wilf komen al binnen, in NL is het net 4 okt geworden. Maar morgen is hij voor mij pas echt jarig….

• 04 Oktober 2018 - 04:40

Nel De Jong:

Kan mij heel goed voorstellen hoe jij je voelt met die beetles. Griezel mee. maar verder is het een leuke reis met weer een leuk verhaal van jou. Fijne verjaardag samen. Groetjes van ons.

• 04 Oktober 2018 - 12:04

HelMoMánkas:

Dat ziet en klinkt allemaal weer top Broekmannen!
    Nu is het bij jullie ook 4 Oktober dussssss........PARTYTIME!