Houston-Austin - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van De Broekmannen - WaarBenJij.nu Houston-Austin - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van De Broekmannen - WaarBenJij.nu

Houston-Austin

Blijf op de hoogte en volg De Broekmannen

30 September 2018 | Verenigde Staten, Houston

Houston we have a problem…. Ja hoor, een zieke piloot op onze vlucht naar Houston. Gelukkig hadden ze redelijk snel een vervanger gevonden waardoor onze vlucht 2,5 uur vertraagd was en via Boston ging om een nieuwe piloot op te pikken. Op het vliegveld ging alles heel snel waardoor we snel naar Alamo konden om onze auto op te halen. We kregen een rij auto’s toebedeeld waarvan we er zelf eentje konden uitkiezen. Wilf liep de rij langs en koos voor de laatste auto, een zwarte Chevrolet SUV. Toen ik het nummerbord zag was ik ook overtuigd, KWB zijn de letters, is dat toeval?? Met deze auto naar het eerste hotel gereden, een half uurtje verderop, de Comfort Inn. Nog even een snack gehaald om op de kamer op te eten en lekker gaan slapen.
Zaterdag natuurlijk vroeg wakker. Ik ben heel slecht in tijdverschillen. Eerst maar eens even naar de Walmart die aan de overkant vd weg zit. Daar wat versnaperingen gehaald en een koeltas. Het is hier bloedheet en een lekker koud drankje voor onderweg is wel welkom. In de Walmart hoorden we het onweren en er viel enorm veel regen toen we naar buiten wilden gaan. Echt een tropische regenbui. Een plu gekocht en de auto opgehaald en toen op naar Austin. Onderweg veel regen gehad maar in Austin is het droog. We hebben een hotel geboekt bij Booking met een nieuw concept. Appartementen in het midden vd stad maar zonder receptie. Je krijgt via sms de toegangscodes toegestuurd en je kamernummer. Via een website met foto’s en een filmpje konden we zien waar we moesten zijn. Het leek wel een escaperoom. Kies de deur met de grote A. Daar voer je de code in om de lift in te kunnen. Dan naar je kamer, met weer een nieuwe code. Pak binnen een elektrische sleutel en ga terug naar de parkeergarage waar je dan weer toegang toe krijgt. Echt grappig maar wat een supermooi appartement. Met een volledige keuken, wasmachine en droger. En lekker dichtbij Sixthstreet. Daar waar alles gebeurt…. Na een borreltje op het balkon de stad in. Heel veel kroegjes met livemuziek. We gaan er bij eentje naar binnen en bestellen een drankje. De zanger begint een nieuw nummer en het is Midnight rider (Silver Dollar). Dat is bizar, Wilf’s bandje van jaren terug met oa zijn overleden vriend Wim. Is er dan toch meer tussen hemel en aarde?? ’s Avonds gaan we naar de Congress Avenue bridge, daar waar iedere avond miljoenen vleermuizen tegelijk vertrekken. Wij wachten ruim een uur, zijn niet de enigen, maar er vertrekken er misschien 100… Jammer maar helaas. We eten bij de Mexicaan op een terras.
Zondag, om half 8 wakker, we gaan de goede kant op. Eerst lekker op de kamer ontbeten en daarna de stad in. Het is nog steeds zwaar bewolkt maar wel droog gelukkig en zo’n 28 C. We lopen lekker door de stad, kijken nog voor Robert Plant kaarten zonder resultaat, komen een beeld van Willie Nelson tegen en lopen naar het Texas Capitol. Daarna terug via Sixth street. Nu zit ik lekker bij het zwembad deze blog te typen. De zon is inmiddels doorgekomen en het is wel erg warm maar het ziet er stukken gezelliger uit.

• 30 September 2018 - 21:38

Carla:

Leuke foto’s . Fijne vakantie en lekker genieten.

• 01 Oktober 2018 - 00:00

Rebecca:

Ziet er goed uit. Geniet ervan!

• 01 Oktober 2018 - 03:18

Ed:

Fijne vakantie in the US of A.
    Have a good one, we will

• 01 Oktober 2018 - 03:21

Ed:

Fijne vakantie in the US of A.
    Have a good one, we will

• 01 Oktober 2018 - 07:09