Kamakura- Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van De Broekmannen - WaarBenJij.nu Kamakura- Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van De Broekmannen - WaarBenJij.nu

Kamakura- Tokyo

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg De Broekmannen

16 Oktober 2017 | Japan, Tokio

Vrij 13/10 Na een heerlijk onsen-bad in het Fuji-hotel met “prachtig" uitzicht op de Fuji-berg die helaas nog steeds in de wolken is, gaan we rijden richting Kamakura. Een soort Zandvoort van Japan, vlakbij Tokyo. Omdat het een oude plaats is met veel laagbouw en drukte zijn er weinig slaapplekken waar we de auto kunnen parkeren dus ik heb, ook omdat je alles moet proberen in het leven, een guesthouse geboekt, eigenlijk een soort hostel voor jongelui. Onze slaapkamer had een stapelbed ;-) en meer paste er ook niet in. Daarom was er wel een gezamenlijke huiskamer. Best gezellig want zo kom je wel aan de praat met andere gasten en het personeel.
’s Middags eerst naar de grote Amida-Boeddha geweest, de Daihatsu van 750 jaar oud en 13,35m hoog. Daarna naar het oude centrum geweest en een beetje rond gelopen.
Na het eten bij de Mexicaan (wel met een Japans tintje, een wasabi burger), nog wat gekletst met oa een Duits meisje en een Argentijnse jongen. Ik was moe en ging naar mijn fijne bovenetage in het stapelbed. Daarna bleken de mannen vh guesthouse, het meisje, de Argentijn en Wilf nog even naar een karaokebar geweest te zijn. Was erg gezellig en laat geworden.

Weetje van vandaag: Japan is vreselijk schoon, er ligt werkelijk geen propje paper op straat. Maar als je een prullenbak zoekt zijn die nergens te vinden. Op de hotelkamers staat wel altijd een prullenbak maar deze is zo klein dat wij er nooit genoeg aan hadden. Want alles wat je koopt zit minstens 2x verpakt zit in plastic. Rebecca kocht gister een trui, die stoppen ze dan netjes in een papieren tas maar omdat het regent gaat daar dan weer een doorzichtige pastic hoes omheen. En elk souveniertje wat je koopt wordt ook apart ingepakt. Japan kan in dit geval nog wat leren van NL maar wij ook zeker van Japan, heerlijk zo’n opgeruimd land!

Zat 14/10 We zitten maar op een uur rijden van het vliegveld waar we onze auto weer moeten inleveren. Eerst nog even tanken, we komen aan rijden en denken huh, is dit wel een benzinepomp? We zagen helemaal geen tanks. Wat bleek de slangen kwamen uit het plafond, heel bizar weer…. De auto weer met tranen ingeleverd, altijd een rottig momentje voor Kaatje en Wilf doet tegenwoordig ook gezellig mee. Daarna met de metro naar het hotel in Asakusa. Ons hotel zit op 100 meter lopen van de Senso-Ji tempel, de oudste en bekendste tempel van Tokyo. Gaaf ding hoor, lekker rood weer, met mooie poorten en hele grote lantaarns waar je onderdoor moet lopen.
Er omheen zitten allemaal eettentjes en winkeltjes, heel gezellig. We lunchen eerst weer even traditioneel Japans en lopen daarna wat door de buurt. ’s Avonds eten we heerlijk tempura, Yakitori, Takoyaki en noodles.

Zon 15/10 Rick en Rebecca zijn sinds gister ook in Tokyo en slapen vanaf vannacht in hetzelfde hotel als wij. We ontmoeten elkaar ’s middags in de wijk Harajuka, daar waar de bontgekleurde meisjes rondlopen. Nog steeds veel regen, het is bijna niet droog. Alle Japanners dragen een paraplu bij zich, echt niet normaal zoveel plu’s op straat. Je zit ook steeds met de plu’s in de knoop in de drukke winkelstraatjes. Na het rondlopen appen we waar de Bouwmannen zich bevinden en zij blijken vlakbij te zijn. We spreken af in een rockcafe en drinken er een paar totdat al het bier op is….. Daarna even lunchen, sushi gaat het weer worden. We vinden een lopende band sushibar, geweldig leuk. Je zit aan de band en kan eraf pakken wat je eten wilt. De lege bordjes bewaar je en ad hand van deze bordjes reken je af. Ieder kleur bordje heeft zijn eigen prijs. We eten er heerlijk!
Helaas maakt Rebecca bij het naar buiten gaan een lelijke smakker, de stenen zijn hier vreselijk glad door de regen. Wil is ook al een paar keer bijna onderuit gegaan. Ze kneust waarschijnlijk een rib en heeft veel pijn. Gelukkig blijkt het de volgende dag beter te gaan. ’s Avonds borrelen we nog even samen op de kamer, alcohol ontspant ook lekker….

Ma 16/10 Onze trouwdag, 21 jaar geleden en de dag dat we elkaar 31 jaar geleden tegen kwamen, samen met Rick en Rebecca. Ik ken Rick vandaag dus ook 31 jaar, geinig toch om dit met hen samen vandaag te vieren in Tokyo! ’s Ochtends gaan we na het ontbijt op de kamer met de Bouwmannen naar de Tsukiji vismarkt, de grootste ter wereld. Hij is inderdaad enorm en hoewel ze al een beetje aan het opruimen zijn toch indrukwekkend om te zien. In de straatjes eromheen zitten ook allemaal kleine visrestaurantjes en winkeltjes. Ik koop er nog even 3 Japanse schaaltjes als herinnering. Daarna splitsen we weer op, wij gaan nog naar de elektronicawijk Akihabara. Maar het regent zo hard dat we maar 1 winkel in gaan. Deze is wel enorm groot en ze verkopen werkelijk alles, de Yodobashi electronica store, ook weer de grootste ter wereld. Naast electronica verkopen zo ook fietsen, muziekinstrumenten, speelgoed, kleding, gadgets en nog veel meer. Daarna terug naar de wijk bij het hotel voor een lunch, een beetje souvenirs scoren en een drankje op de kamer tijdens dit verslag. Wil zijn koffer is al gepakt, ik moet zo helaas nog ad slag. Vanavond eten we nog lekker met R en R sukiyaki. Daarna nog naar de karaokebar. Wat een lol. Echt op iedere hoek zit een bar, bizar. Je huurt een kamer voor een uur, besteld drank en gaat los....

Morgen weer naar huis. Japan was top, echt een aanrader. Bedankt voor jullie berichtjes en interesse.