Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van De Broekmannen - WaarBenJij.nu Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van De Broekmannen - WaarBenJij.nu

Vancouver

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg De Broekmannen

13 Oktober 2016 | Canada, Vancouver

Zaterdag, het 1e foutje van de vakantie. Gisteravond nog een hotel geboekt in Hope. Omdat het Thanksgiving weekend is hebben de Canadezen een lang weekend vrij. Echter vanochtend had ik een mail van Booking.com dat we niet zijn komen opdagen, shit verkeerde datum ingevuld bij het boeken, gelukkig een goedkoop motel. Ik denk dat wel 2 nachten moeten betalen. Wel een excuusmail gestuurd naar het motel en de vermelding dat we alsnog voor ’s avonds een kamer willen reserveren.
We hebben bijna de hele dag regen, eigenlijk voor het eerst deze reis. Het gebied waar we doorrijden is ook weer prachtig, de Okanagan Vallei. Hier komen vele Canadese wijnen vandaan. Ook veel fruit en pompoenen in deze regio. We stoppen bij een punt waar verschillende pompoenstands bij elkaar staan, een heel vrolijk gezicht! Helloween komt eraan….
Hope leek op papier een leuk plaatsje maar, misschien ook door de regen, het was een beetje een triest en ongezellig plaatsje. Gelukkig zat er wel een lekker restaurant. Het motel, City Centre motel, was prima en de Aziatische bedrijfsleidster had de vrijdagnacht bij Booking.com geannuleerd dus we hoeven de nacht extra niet te betalen.

Zondag op naar Vancouver. We nemen de 7 West ipv de snelweg, nog een mooie route om af te sluiten. Hotel snel gevonden, Comfort Inn Downtown, maar de kamer is nog niet klaar. Koffers gedumpt en de auto weg gebracht. Hertz zit 800 meter verderop in de straat. Gelukkig lukte het dit x zonder tranen omdat de man die hem in ontvangst nam, alweer een Aziaat, ons resoluut naar de lift bracht. Ik had geeneens tijd om afscheid te nemen van onze vriend voor 3 weken…
We lopen langs een t-shirt winkel war ze echt alle metal-shirts verkopen die er bestaan. Gaaf, later gaan we er nog heen om een shirt te kopen van Tool. Daarna naar de Ierse pub die onder het hotel zit. Ik ben nog even de straat door gelopen om te kijken of er nog wat te shoppen valt hier. Leuke buurt waar we zitten. Daarna op de kamer een puntje tijdens het 2e debat tussen Clinton en Trump. Stelletje idioten…
We eten bij een grill iets verderop.

Maandag, Thanksgiving in Canada. Gelukkig is wel alles open. We lopen eerst naar de Vancouver lookout, bovenop het Harbour Centre. Op 168 meter hoogte een mooi uitzicht over de stad. Daarna langs de beroemde s
Steam Clock in Gastown en door naar het Canada Place, de witte zeilen, bekend vd wereldtentoonstelling van 1986. Daar heerlijk op een terras gezeten. Het is volgens de thermometers maar een graad of 12 maar het is heerlijk in de zon. We zitten in onze t-shirts op het terras. Verder langs de haven gelopen met de opstijgende watervliegtuigjes en de sjieke jachten. Daarna terug richting hotel via Robson street en onderweg nog even wat gedronken en wat kippenvleugeltjes gegeten. Voor het eten nog wat ingedronken in de pub beneden en daarna naar een pizzeria, 3 blokken verderop. Daar zitten we naast 2 Canadese dames, vriendinnen uit Calgary en Edmonton, Wendy en Lynn, we hebben ontzettende schik met elkaar, terwijl de pizza en de wijn ons goed doet smaken!

Dinsdag, de laatste dag in Canada. We gaan we na het ontbijt bij Tim Hortons weer op pad en lopen via de wijk Yale town met zijn oude pakhuizen, langs het BC stadium naar het water aan de andere kant van downtown Vancouver en door het David Lampark.
We lopen langs een heerlijk terras bij een pub en besluiten na de wandeling daar wat te gaan drinken in de zon. Weer die ontzettend heerlijke temperatuur.
Ik had Monique, mijn schoonzusje een hoody van Canada beloofd dus ik moest nog even op pad. Wilf is blijven zitten en ik heb de souvenirshops leeg gekocht ;-) de beruchte sweater, een t-shirt van Vancouver voor Wilf, wat chocola voor Frans en een armbandje met een Maple leaf voor mezelf. Daarna nog even langs de supermarkt voor een kilo pindakaas en wat bbq-sauzen.
Wilf ging nog even genieten van onze jacuzzi op de kamer en ging zijn Canadese (lees Paulus de boskabouter) baard bijwerken terwijl ik aan mijn verslagje werk.
De koffers nog even opnieuw ingepakt en geprobeerd online in te checken wat helaas niet ging lukken.
Daarna lekker beneden in de pub gegeten met wat diverse pubsnacks.

Woensdagochtend om 7 uur de wekker gezet, dag van vertrek.
Taxi genomen naar het vliegveld en daar nog even een ontbijtje gedaan. Het inchecken ging op het vliegveld gelukkig wel goed. Helaas was er geen taxfree verkoop op Vancouver airport. De vlucht ging op tijd en duurde 4 uur naar Toronto. Daar hadden we ongeveer 3 uur overstaptijd dus weer lekker even de tijd om wat te eten, alles beter dan het vliegtuig eten.
Om 22 uur locale tijd in Toronto (het wordt nu heel ingewikkeld, 3 uur tijdverschil met Vancouver en nog 6 uur met NL) ging de vlucht van 7 uur naar Amsterdam. Hier gelukkig nog wel een flesje taxfree kunnen kopen. Na 1,5 uur een slaappil genomen en daardoor gelukkig nog een uurtje of 3 kunnen slapen in een hele krap stoel. Om 11.30 kwamen we aan in Amsterdam.
Nu zijn we weer thuis. Max en Mies zijn dolblij, we werden welkom geheten met luid gemiauw en vele kopjes.

We kijken terug op een supermooie vakantie! Canada is werkelijk een prachtig land. We hebben echt geen enkel lelijk of saai stukje gezien in de ruim 3900 km die we gereden hebben.

Zoals iedere rondreis blog ik vooral voor onszelf en voor het fotoalbum maar ik vind het ook leuk om onze ervaringen met jullie te delen.
Bedankt allemaal voor jullie reacties op de blogjes en tot een volgende reis!!

• 13 Oktober 2016 - 20:03

Nel De Jong:

Je hebt weer prachtig weergegeven van jullie belevenissen in dat prachtige land. Maar ik ben toch blij dat jullie weer heelhuids thuis zijn.