Custer- Scottsbluff- Manitou Springs - Reisverslag uit Manitou Springs, Verenigde Staten van De Broekmannen - WaarBenJij.nu Custer- Scottsbluff- Manitou Springs - Reisverslag uit Manitou Springs, Verenigde Staten van De Broekmannen - WaarBenJij.nu

Custer- Scottsbluff- Manitou Springs

Door: KB

Blijf op de hoogte en volg De Broekmannen

14 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Manitou Springs

Vandaag richting Custer en Mount Rushmore in the Black Mountains. Gillette ligt in een saai plat gebied maar halverwege komen de bergjes ons weer tegemoet. Dit keer komen we overstekende Bighorn schapen tegen. Ook op zoek naar het zebrapad maar door de bochtige wegen niet te fotograferen. Door het plaatsje Custer waar we straks gaan slapen naar het Crazy Horse Memorial. Een in de bergen uitgehakt beeld van een indiaan op een paard. Dit is nog in progress dus nu is er alleen nog een indianengezicht, maar het wordt een megagroot beeld. Alleen al in het hoofd van de indiaan passen de 4 gezichten van Mount Rushmore. Helaas zie je dit beeld van een hele grote afstand maar de film over het uithakken was wel erg gaaf.
Ondertussen honger gekregen dus Wilf nam een stukje appelgebak. Toen daar naast een wit kwakje lag in de auto dacht hij dat het slagroom was en nam een grote lik. Jammie, t was zonnebrand factor 50…..Ik heb nog nooit zo gelachen om zijn paniek en de vieze smaak, buikpijn!!

Door naar Mount Rushmore, waar de 4 presidenten van weleer in de rotsen zijn uitgehakt. Hier is natuurlijk weer t nodige omheen gebouwd en we konden parkeren in de parkeergarage van 6 (!) verdiepingen. Toch wel supergaaf hoor om dit bekende stukje Amerika in real life te zien! En terwijl t de hele dag bewolkt was komt nu het zonnetje tevoorschijn!
Daarna naar Custer, wat een superleuk klein plaatsje is dit weer, met n heel leuk motel, vele restaurantjes en saloons. Helaas is het zondag en alles is in ruste dus we drinken lekker een Jack-Coke in t zonnetje voor onze kamer. Er is 1 restaurant open en dat is een gezellige plek. Nog even aan de bar gekletst met een Amerikaan uit Boulder.

De volgende dag wordt weer even overleven. Een lange rit door de vlaktes van Nebraska. Een strakblauwe lucht en mooie velden met vele bizons maken deze tocht toch nog bijzonder. Helaas moeten we het ’s avonds stellen met een motel op een autoboulevard in Scottsbluff. Ach t heeft ook wel weer wat en er zit een heerlijke Mexicaan aan de overkant met hele fijne Margaritha’s!

De volgende dag door naar de bergjes van de Rocky Mountains. Dwars door Denver via de Interstate naar Manitou Springs. Weer zo’n fijn old town plaatsje. Ondertussen is het weer 30 C geworden en kunnen we heerlijk op een terrasje zitten, t lijkt wel vakantie! We horen dat NL officieel is uitgeschakeld voor het EK maar ach wat kan t ons hier schelen. ’s Avonds heerlijk gegeten, Wilf had een perfecte ribeye van bizon en ik een heerlijke burger!

Nu is het woensdagochtend 9 uur, mijn ontbijtje van een heerlijke muffin met een glaasje jus en een banaantje staat buiten op ons terrasje klaar! De zon schijnt en we gaan weer een heerlijke dag tegemoet!

• 14 Oktober 2015 - 17:11

Broeksisters:

Hell yeah, erg leuk deze verslagjes! Have a nice day again you2! Huge Hug van H&M

• 15 Oktober 2015 - 21:01

Wim En Ingeborg :

Morgen vliegen wij weer naar huis. Wat is Zuid-Afrika een geweldig land. We zijn er van gaan houden en komen er zeker terug. Hopelijk genieten jullie ook zoals wij.

Ingeborg en Wim