Yellowstone- Cody- Gillette - Reisverslag uit Gillette, Verenigde Staten van De Broekmannen - WaarBenJij.nu Yellowstone- Cody- Gillette - Reisverslag uit Gillette, Verenigde Staten van De Broekmannen - WaarBenJij.nu

Yellowstone- Cody- Gillette

Door: kb

Blijf op de hoogte en volg De Broekmannen

11 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Gillette

Donderdagochtend vertrokken wij vanuit West-Yellowstone weer naar het park. Dit keer gingen wij de alom bekende Old Faithful geiser bezoeken. Deze geiser is erg trouw en spuit ongeveer elke 1,5 uur zo'n 90 meter de lucht in. Deze attractie is de bekendste in Yellowstone en daarom is er van alles omheen gebouwd maar gelukkig zit je daar met je rug naar toe als je op een van de honderden bankjes gaat zitten om naar dit spektakel te kijken ;-)
Er zat een schoolklas om ons heen met kids van een jaar of 10. Heel grappig om hun enthousiasme te horen; Oh my god, this is crazy, we're experience this.....
Het was dan ook echt wel bizar om te zien, wat n geweld.
Daarna door het park richting noorden, langs allerlei bubbelende en stinkende zwavelpooltjes en stomende geisers naar Mammoth Hot Springs.
Dick en Conny, vrienden van ons, waren hier toen onze gemeenschappelijke vriend Wim (Silver Dollar) plotseling overleed. Omdat zij niet bij het afscheid waren hebben zij daar hun eigen gedenkplek gemaakt door in een boom -W- te kerven. Via wat google-maps plaatjes hadden ze geprobeerd ons uit te leggen waar deze boom zich bevond. Toen wij daar aankwamen hadden we t idee dat het nooit ging lukken tussen al die honderden bomen maar door de achtergrond van de foto vd boom konden we het toch vrij snel vinden. Emotioneel moment om bij "Wim" zijn boom te zijn.
Daarna door naar Gardiner om te slapen. Echter er was al veel vol en dat wat over was was niet te betalen voor ons. Dus dan maar door rijden naar Livingstone. Daar al snel een leuke slaaplek gevonden en 's avonds lekkere ribs gegeten!

Vrijdagochtend was ik alweer vroeg wakker en had ik Conny op de chat. Waar we zaten en hoe we gingen rijden, dan kon zij misschien nog tips geven. Dat was super want wij twijfelden een beetje. Zij kon ons vertellen wat een mooie route was, via de Dunraven pass. Deze pass is nog open vanwege t mooie weer, plan was dat hij vanaf 5/10 voor de winter gesloten zou zijn. Het was een supermooie rit en we hadden kans op wolven, beren en marmotten. Helaas hebben we geen van allen gezien. Wel veel bizons, herten en elanden.
Onderweg nog wel een aantal spotters gesproken die wolven op het oog hadden maar die zaten zover weg dat we er niks van konden zien. Zij vertelde wel over een beer die bij het meer zou zitten, al 9 dagen, bij een karkas maar waarschijnlijk vond hij dat lang genoeg en was hij net vertrokken toen wij langs kwamen.
Door naar Cody, een gezellig Amerikaans plaatsje met alweer een Silver Dollar bar, alwaar we lekker op een terrasje hebben gedronken voordat we 's avonds naar de Mexicaan zijn gegaan! Klein hoogtepunt van deze dag; mijn stem komt weer heel voorzichtig terug na 4 dagen van nagenoege stilte!

Vanochtend werd 't ontbijt verzorgt door een oude dame, zeker 80+ die enigszins winderig door het leven ging.
Daarna een lange rit, bijna 400km met weinig bijzonderheden onderweg, hoewel het wel weer een prachtige rit was door de bergen!
Het is erg warm nu, rond de 30 graden en we slapen in een motel in Gillette, op een soort van groot industrieterein met alleen motels en fastfoodketens, gezellig, real American!
Howdy!!

• 11 Oktober 2015 - 09:18

Nel:

Fijn dat je stem het weer doet. Het lijkt me erg moeilijk om niets te zeggen als je zoveel moois ziet. Veel plezier. groetjes

• 11 Oktober 2015 - 14:05

Broeksisters:

Hi Broekmen,

So good to hear you're having such a good time! Be safe, enjoy and keep writing! Looking forward to it!
    By the way.....that windy old lady.......is it family???!!!!!

• 11 Oktober 2015 - 15:32

De Broekmannen :

Haha daar moesten wij ook aan denken, zou n goede match zijn met pa!