Ogden- Teton- Yellowstone - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van De Broekmannen - WaarBenJij.nu Ogden- Teton- Yellowstone - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van De Broekmannen - WaarBenJij.nu

Ogden- Teton- Yellowstone

Door: KB

Blijf op de hoogte en volg De Broekmannen

08 Oktober 2015 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Daar is ie dan weer, mijn eerste verslag deze vakantie!

Maandagochtend zijn we vertrokken met Delta air naar Salt Lake City. Alles ging perfect, de vlucht, de autohuur en de weg naar het eerste hotel wat we tevoren geboekt hadden in Ogden op zo'n uurtje rijden vanaf Salt Lake. Prima hotel met een mooie oude uitstraling in het centrum van het stadje. 's Avonds een burger en ribs gegeten.
Om 8 uur vielen we echt om van de slaap, met 8 uur tijdsverschil ook geen wonder.
Dinsdagochtend om half 5 alweer wakker, ja dat krijg je ervan als je om 20 uur gaat slapen. Even rustig aan gekeken waar we heen gingen en lekker ontbeten. Daarna op pad!
De rit ging naar Jackson dat bleek nog best een stukje rijden maar met mooi uitzicht op de bergen, leuke plaatsjes waar we doorheen kwamen en een fijne auto, was t een mooie rit. Hoewel we alwel gelijk een heel eigenwijs hert tegen kwamen die precies op onze auto afrende toen wij langs kwamen rijden. Met Wilfs stuurmanskunst en reactievermogen is gelukkig een drama voorkomen. Het was echt centimeter-werk.... "The deer kicks ass"
Jackon is een toeristenplaats met veel dure slaapplekken maar gelukkig ook een Motel 6, een betaalbaar slaapplekkie voor ons! En er zit een bar, The Silver Dollar bar & grill, genoemd naar Wilf's helaas ter ziele gegane rock-coverband!

Vanmorgen eerst ontbeten bij de Subways en nog even advies gevraagd bij de apotheek voor mijn heesheid en hoest en weer een heerlijk Dextromorphan drankje gekocht. En even gechat met Conny, expert op het gebied van beren zoeken. Zij melde helaas dat de beren waarschijnlijk al richting winterslaapplaats aan het trekken zijn. Maar gaf tevens plekken aan waar er misschien nog wel mogelijkheden zijn.
Eerst naar het National park Grand Teton, bekend om zijn mooie vergezichten. Helaas is er in de mist weinig vergezicht te zien hoewel er af en toe ineens een berg door de wolken heen brak wat ook mooie plaatjes gaf. Vanuit Teton gelijk door naar Yellowstone park.
Wat een prachtig park is dit zeg, ongelofelijk. Alles wat je er van tevoren van gezien hebt of waar je aan moet denken bij Yellowstone was er ook echt. En bij het binnenkomen in Yellowstone, brak ook gelijk de zon door en ziet de wereld er ineens veel mooier uit.
De geisers en de bubbelende modderpoelen, echt heel bizar.
Helaas geen beren gezien zoals al verwacht maar ineens was er wel een opstootje langs de weg, wat bleek er liep een wolf. Graaaaaaf!
Ook nog wat herten gezien die zich gelukkig wel gedroegen.
Nu slapen we in een motel in West Yellowstone.

Morgen weer een nieuwe dag in Yellowstone, Yes!